دولت لبنان بار دیگر از پارلمان رأی اعتماد گرفت اعلام ورود صد‌ها دروزی از مناطق اشغالی به داخل سوریه زلنسکی: اگر تسلیحات دوربرد دریافت کنیم آماده اقدام هستیم ادعای دادستانی فرانسه علیه بشار اسد و ۲۰ مقام سابق سوریه اخراج مهاجران از خاک آمریکا به یک کشور آفریقایی واکنش وزارت خارجه به بازداشت اتباع ایرانی مقیم آمریکا رایزنی وزیران امور خارجه ایران و چین نشنال‌اینترست: الجولانی برای حفظ حکومت خود تروریست‌ها را جذب ارتش سوریه می‌کند سرپرست جدید سرکنسولگری افغانستان در مشهد کار خود را آغاز کرد موج گرمای شدید در اسپانیا جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را گرفت درخواست عراقچی از شانگهای برای حمایت از ایران در برابر تجاوز آمریکایی-صهیونیستی ادامه بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان؛ ۱۱۱ کشته و صد‌ها زخمی تاکنون سفارت ایران در لبنان: شایعات درباره ناامنی در کشور، جنگ روانی اسرائیل است السودانی: ایران کشوری مهم در منطقه است و روابط راهبردی عمیقی میان ماست لاوروف در دیدار با عراقچی: زمان گفت‌و‌گو با ایران درباره تحولات فرارسیده است

محمد اسلامی: انرژی اتمی ربطی به بمب ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم مدارس انرژی اتمی خود را که هر ساله سهمی در المپیادی‌ها نیز داشته‌اند؛ در شهرهایی که در آن‌ها تأسیسات وجود دارد از مقطع دبستان گسترش دهیم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 21
کد خبر: ۱۴۷۸۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، محمد اسلامی در سی و ششمین اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش، گفت: ریشه اتم در آموزش و پرورش است و اگر سنگ بنای دانایی در مدرسه گذاشته نشود، توانایی ایجاد نمی‌شود. اتم و شکافتن هسته اوج دانایی است که خدای متعال باید توفیق آن را دهد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در کشور ما همیشه جایگاه معلم و جایگاه فرهنگیان در قلب جامعه بوده است، افزود: جایگاه و ارزش فرهنگیان و معلمان نباید متاثر از شرایط مقطعی زیر سوال رود و آسیب ببیند و یا با مسائل مادی معاوضه شود، چراکه سعادت و پیشرفت چیزی نیست که کسی با پول آن را محقق کند.

 

وی با اشاره به اینکه، باید بتوانیم این انشاء تاریخی را از ذهن خود و بچه‌ها دور کنیم که "علم بهتر است یا ثروت"؟، گفت: علم همان ثروت است و آن مهارتی که علم را به ثروت تبدیل می‌کند در خانه و مدرسه متولد می‌شود.

 

اسلامی در ادامه گفت: نیرویی که مدرک دکترا و کارشناسی ارشد دارد، اما بیکار است، معنا ندارد چرا که این تحصیلات برای کارآفرینی است. چه مسیری را رفته‌ایم که این حاصل شده است؟ در حال حاضر همه انتظار دارند اشتغال آن‌ها دولتی باشد و استخدام شوند. در حال حاضر این ذهنیت نیروی انسانی ما شده است.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی معتقد است که فرآیند تبدیل علم و دانش به فناوری، فناوری به صنعت و ثروت و نهایتا تاثیرگذاری در جامعه یک مهارت چند لایه ترکیبی است که در تعامل مدرسه و خانواده باید رخ دهد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با یادآوری رونمایی سند توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی در۲۰ فروردین سال جاری، گفت: مطابق با این سند در حوزه نیروگاهی در این بازه زمانی یعنی برنامه بیست ساله باید حداقل ۲۰ هزار نیروی متخصص تربیت کنیم. ما در این سند، تاثیر گذاری انرژی اتمی در بخش‌های مختلف زندگی مردم را تعریف کرده ایم.

 

اسلامی چرخه سوخت هسته‌ای را یک چرخه قدرت ساز دانست و با بیان این که انرژی اتمی ربطی به بمب ندارد، خاطر نشان کرد که بمب را می‌گویند تا اجازه دسترسی به این فناوری را پیدا نکنیم. ما در بخش مولکولی بر روی آب سنگین کار می‌کنیم و امسال توانستیم خط تولید قطره غربالگری نوزاد از آب سنگین را راه اندازی کنیم. قبل انقلاب نیز با ورود به حوزه فناوری‌های نوین و نوظهور به دلیل آنکه قدرت ساز است مخالف بودند. جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۲ درصد ظرفیت اتمی جهان را در اختیار دارد، اما ۲۵ درصد بازرسی جهان را در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و برجام را با تخریب و زیر سوال بردن زیر ساخت هسته‌ای شروع کردند./ایسنا

 

ارسال نظر
آخرین اخبار